Teaching and Learning (Im)Politeness

This collection combines research from the field of (im)politeness studies with research on language pedagogy and language learning. It aims to engender a useful dialogue between (im)politeness theorists, language teachers, and SLA researchers, and also to broaden the enquiry to naturalistic context...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Pizziconi, Barbara - 1962- [herausgeberIn]

Locher, Miriam A. - 1972- [herausgeberIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Berlin Bosten: De Gruyter Mouton ; 2015

© 2015

Zeitschrift/Reihe:

Trends in applied linguistics - volume 22

Rechteinformationen:

Restricted Access

Schlagwörter:

Fremdsprachenlernen / Höflichkeit

Höflichkeitsform / Fremdsprachenunterricht

Schlagwörter:

Power (Social sciences)

Interpersonal relations

Politeness (Linguistics)

Grammar, Comparative and general, Honorific

Grammar, Comparative and general.

Interpersonal relations.

Politeness (Linguistics).

Power (Social sciences).

Applied Linguistics.

Höflichkeit.

Lehre.

Linguistics, Communication Studies.

Pragmatik.

Unhöflichkeit.

LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General

Formangabe:

Aufsatzsammlung

Systematik:

Umfang:

1 Online-Ressource (272 Seiten)

Weitere Ausgabe:

Erscheint auch als Druck-Ausgabe: Teaching and learning (im)politeness - Berlin : De Gruyter Mouton, 2015

Reihe:

Trends in applied linguistics ; volume 22

Trends in Applied Linguistics [TAL] ; 22

De Gruyter eBook-Paket Linguistik

Links:

Link aufrufen
Volltext
Volltext
Link aufrufen
Cover
Cover
Cover

ISBN:

978-1-5015-0165-4

978-1-5015-0167-8

DOI / URN:

10.1515/9781501501654

Katalog-ID:

165359456X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!