Social recruitment in HRM : a theoretical approach and empirical analysis

This book was born from the desire to analyze the role of social recruitment in human resources management. The first chapter analyzes theoretical background of social media communication and focuses on the trend to make use of these instruments in SMEs and public and non-profit sectors. The second...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Gravili, Ginevra [verfasserIn]

Fait, Monica [verfasserIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Bingley: Emerald Group Publishing Limited ; 2016

Ausgabe:

First edition

Schlagwörter:

Personalbeschaffung / Personalmarketing / Web 2.0-Technologien / Nonprofit-Organisation / Öffentlicher Sektor / KMU / Vergleich / USA / EU-Staaten

Personalbeschaffung / Social Media

Schlagwörter:

Organizational behavior

Business & Economics ; Human Resources & Personnel Management

Organizational theory & behaviour

Systematik:

Anmerkung:

Description based on publisher supplied metadata and other sources

Umfang:

1 Online-Ressource (279 Seiten)

Weitere Ausgabe:

Erscheint auch als Druck-Ausgabe Gravili, Ginevra: Social Recruitment in HRM - Bingley : Emerald, 2017

Reihe:

The changing context of managing people

Links:

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ISBN:

978-1-78635-695-6

DOI / URN:

10.1108/9781786356956

Katalog-ID:

1657231240

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