Recognizing Public Value

Moore’s classic Creating Public Value offered advice to managers about how to create public value, but left unresolved the question how one could recognize when public value had been created. Here, he closes the gap by helping public managers name, observe, and count the value they produce and susta...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Moore, Mark Harrison - 1947- [verfasserIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Cambridge, Mass. u.a.: Harvard Univ. Press ; 2013

©2013.

Rechteinformationen:

Restricted Access

Schlagwörter:

Öffentlicher Sektor / Strategisches Management / Performance-Management / Wertschöpfung / Volkswirtschaftliche Gesamtrechnung / Theorie / Welt

USA / Public Value / Führungskraft / Öffentlicher Sektor / Strategisches Management / Fallstudiensammlung

Schlagwörter:

Government executives, Case studies, Professional ethics, United States

Philosophie

Public administration, Case studies, Moral and ethical aspects, United States

Führungskraft

Öffentlicher Sektor

Strategisches Management

Public Value

POLITICAL SCIENCE / Public Affairs & Administration

Systematik:

Umfang:

XIII, 473 S. ; graph. Darst.

Reproduktion:

Online-Ausg. ; Online-Ressource ; De Gruyter eBook-Paket Geschichte, Politikwissenschaft, Soziologie

Weitere Ausgabe:

Erscheint auch als Druck-Ausgabe Moore, Mark Harrison, 1947 -: Recognizing public value - Cambridge, Mass. [u.a.] : Harvard Univ. Press, 2013

Links:

Link aufrufen
Volltext
Volltext
Link aufrufen
Inhaltsverzeichnis
Cover
Cover

ISBN:

978-0-674-06695-3

DOI / URN:

10.4159/harvard.9780674067820

Katalog-ID:

1659438217

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!