Stabilization and dynamic of premixed swirling flames : prevaporized, stratified, partially, and fully premixed regimes
Introduction -- Environmental footprint -- Acoustic footprint -- Economical and technical challenges -- 1 The combustor -- 1 Overall principle of the gas turbine engine -- 1.1 Generalities and overall description -- 1.1.1 Propulsion versus power generation -- Propulsion systems -- Power generation s...
Ausführliche Beschreibung
Autor*in: |
Palies, Paul [verfasserIn] |
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Erschienen: |
London, United Kingdom: Academic Press ; 2020 |
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Anmerkung: |
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520 | |a Introduction -- Environmental footprint -- Acoustic footprint -- Economical and technical challenges -- 1 The combustor -- 1 Overall principle of the gas turbine engine -- 1.1 Generalities and overall description -- 1.1.1 Propulsion versus power generation -- Propulsion systems -- Power generation systems -- 1.1.2 Turboprop -- 1.1.3 Turbojet -- 1.1.4 Turbofan -- 1.1.5 Turboshaft and land-based gas turbine -- 1.2 Component/module technology descriptions -- 1.2.1 Intake and fan | ||
520 | |a 1.2.2 Compressor -- 1.2.3 Combustor -- 1.2.4 Turbine -- 1.2.5 Exhaust nozzle -- 1.3 Thermodynamics and nonreacting uid dynamics -- 1.3.1 Thermodynamic formalism -- 1.3.2 Nonreacting uid dynamics formalism -- 1.3.3 Overall cycle and component ef ciencies -- 1.3.4 Components design, challenges, and future trends -- 2 Combustor role, requirements, and environment -- 2.1 Overall view -- 2.2 Design and requirements -- 2.3 Combustor, injector, and swirler designs -- 2.3.1 Gas turbine combustor requirements and combustion modes -- 2.3.2 Combustor physics -- 2.3.3 Combustor design | ||
520 | |a 2.3.4 Design of injector's swirler -- 3 Combustor architectures -- 3.1 Rich-burn quick-quench lean-burn -- 3.2 Lean direct injection -- 3.3 Lean premixed/prevaporized -- 3.4 Low swirl injector -- 3.5 Lean fully premixed -- 4 Operating conditions and ight envelope -- 2 Premixed combustion for combustors -- 1 Mathematical descriptions -- 1.1 Governing equations of reacting ows -- 1.1.1 Equivalence ratio -- 1.1.2 Equilibrium composition -- 1.1.3 Adiabatic ame temperature -- 1.2 G-equation formalism -- 2 Physical-chemical description -- 2.1 Premixed combustion overview | ||
520 | |a 2.2 Swirling ames overview -- 2.3 Acoustic wave- ame interactions -- 2.4 Autoignition -- 2.5 Blowout -- 2.6 Chemical kinetics -- 2.7 Combustion noise -- 2.8 Combustion instability -- 2.9 Flame speed -- 2.10 Flame stretch -- 2.11 Flammability limits -- 2.12 Flashback -- 2.13 Ignition -- 2.14 Pollutant emissions -- 2.15 Turbulent combustion -- 2.16 Turbulent mixing -- 3 Combustion modes -- 3.1 Overview -- 3.2 Prevaporized mode -- 3.3 Partially premixed mode -- 3.4 Strati ed premixed mode -- 3.5 Fully premixed mode -- 4 Effects of operating conditions on premixed combustion and the ame | ||
520 | |a 4.1 Current operating conditions -- 4.2 Fuel, equivalence ratio, and power settings engine matching -- 3 Premixed swirling ame stabilization -- 1 Mechanisms and processes of stabilization -- 1.1 De nitions -- 1.2 Key stabilization mechanisms: local contributors -- 1.3 Local equivalence ratio -- 1.4 Flame stretch -- 1.5 Flame speed versus ow speed -- 1.6 Reaction rates -- 1.7 Vorticity -- 1.8 Temperature, pressure, and density (equation of state) -- 1.9 Governing equations -- 1.10 Role and impact of global ow/ ame features -- 2 Framework for ame stabilization study: application | ||
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Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten, und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots zi 08-12-20 60 01 0705 4236040298 00 --%%-- --%%-- s --%%-- Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots. Nur für Angehörige der HSU: Volltextzugang von außerhalb des Campus mit Anmeldung über Shibboleth mit Ihrer Bibliothekskennung z 20-12-22 105 01 0841 4074490196 OLR-ELV-TEST Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt. Testzugang ZHB Lübeck z 26-02-22 132 01 0959 450000579X EBS Elsevier Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots. Zeitlich begrenzte Lizenzierung k 13-03-24 185 01 3519 4514757276 OLR-EBS Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt. z 23-04-24 370 01 4370 4540283251 EBS Elsevier Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots. i z 20-06-24 2020 01 DE-Ch1 4520348579 00 --%%-- --%%-- n n Campuslizenz l01 03-05-24 2057 01 DE-L189 4467503307 00 --%%-- --%%-- --%%-- n Campuslizenz l01 24-01-24 2111 01 DE-944 404602433X 00 --%%-- E-Book Elsevier --%%-- n Elektronischer Volltext - Campuslizenz l01 27-01-22 34 01 3551 Zugriff nur im Netz der HAW Hamburg https://doi.org/10.1016/C2019-0-00497-9 60 01 0705 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 105 01 0841 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 132 01 0959 Zugriff nur für Angehörige der Hochschule Osnabrück im Hochschulnetz https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 185 01 3519 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 370 01 4370 E-Book: Zugriff im HCU-Netz. 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Kein systematisches Downloaden durch Robots. i z 20-06-24 2020 01 DE-Ch1 4520348579 00 --%%-- --%%-- n n Campuslizenz l01 03-05-24 2057 01 DE-L189 4467503307 00 --%%-- --%%-- --%%-- n Campuslizenz l01 24-01-24 2111 01 DE-944 404602433X 00 --%%-- E-Book Elsevier --%%-- n Elektronischer Volltext - Campuslizenz l01 27-01-22 34 01 3551 Zugriff nur im Netz der HAW Hamburg https://doi.org/10.1016/C2019-0-00497-9 60 01 0705 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 105 01 0841 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 132 01 0959 Zugriff nur für Angehörige der Hochschule Osnabrück im Hochschulnetz https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 185 01 3519 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 370 01 4370 E-Book: Zugriff im HCU-Netz. 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Kein systematisches Downloaden durch Robots. i z 20-06-24 2020 01 DE-Ch1 4520348579 00 --%%-- --%%-- n n Campuslizenz l01 03-05-24 2057 01 DE-L189 4467503307 00 --%%-- --%%-- --%%-- n Campuslizenz l01 24-01-24 2111 01 DE-944 404602433X 00 --%%-- E-Book Elsevier --%%-- n Elektronischer Volltext - Campuslizenz l01 27-01-22 34 01 3551 Zugriff nur im Netz der HAW Hamburg https://doi.org/10.1016/C2019-0-00497-9 60 01 0705 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 105 01 0841 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 132 01 0959 Zugriff nur für Angehörige der Hochschule Osnabrück im Hochschulnetz https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 185 01 3519 https://www.sciencedirect.com/science/book/9780128199961 370 01 4370 E-Book: Zugriff im HCU-Netz. 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Introduction -- Environmental footprint -- Acoustic footprint -- Economical and technical challenges -- 1 The combustor -- 1 Overall principle of the gas turbine engine -- 1.1 Generalities and overall description -- 1.1.1 Propulsion versus power generation -- Propulsion systems -- Power generation systems -- 1.1.2 Turboprop -- 1.1.3 Turbojet -- 1.1.4 Turbofan -- 1.1.5 Turboshaft and land-based gas turbine -- 1.2 Component/module technology descriptions -- 1.2.1 Intake and fan 1.2.2 Compressor -- 1.2.3 Combustor -- 1.2.4 Turbine -- 1.2.5 Exhaust nozzle -- 1.3 Thermodynamics and nonreacting uid dynamics -- 1.3.1 Thermodynamic formalism -- 1.3.2 Nonreacting uid dynamics formalism -- 1.3.3 Overall cycle and component ef ciencies -- 1.3.4 Components design, challenges, and future trends -- 2 Combustor role, requirements, and environment -- 2.1 Overall view -- 2.2 Design and requirements -- 2.3 Combustor, injector, and swirler designs -- 2.3.1 Gas turbine combustor requirements and combustion modes -- 2.3.2 Combustor physics -- 2.3.3 Combustor design 2.3.4 Design of injector's swirler -- 3 Combustor architectures -- 3.1 Rich-burn quick-quench lean-burn -- 3.2 Lean direct injection -- 3.3 Lean premixed/prevaporized -- 3.4 Low swirl injector -- 3.5 Lean fully premixed -- 4 Operating conditions and ight envelope -- 2 Premixed combustion for combustors -- 1 Mathematical descriptions -- 1.1 Governing equations of reacting ows -- 1.1.1 Equivalence ratio -- 1.1.2 Equilibrium composition -- 1.1.3 Adiabatic ame temperature -- 1.2 G-equation formalism -- 2 Physical-chemical description -- 2.1 Premixed combustion overview 2.2 Swirling ames overview -- 2.3 Acoustic wave- ame interactions -- 2.4 Autoignition -- 2.5 Blowout -- 2.6 Chemical kinetics -- 2.7 Combustion noise -- 2.8 Combustion instability -- 2.9 Flame speed -- 2.10 Flame stretch -- 2.11 Flammability limits -- 2.12 Flashback -- 2.13 Ignition -- 2.14 Pollutant emissions -- 2.15 Turbulent combustion -- 2.16 Turbulent mixing -- 3 Combustion modes -- 3.1 Overview -- 3.2 Prevaporized mode -- 3.3 Partially premixed mode -- 3.4 Strati ed premixed mode -- 3.5 Fully premixed mode -- 4 Effects of operating conditions on premixed combustion and the ame 4.1 Current operating conditions -- 4.2 Fuel, equivalence ratio, and power settings engine matching -- 3 Premixed swirling ame stabilization -- 1 Mechanisms and processes of stabilization -- 1.1 De nitions -- 1.2 Key stabilization mechanisms: local contributors -- 1.3 Local equivalence ratio -- 1.4 Flame stretch -- 1.5 Flame speed versus ow speed -- 1.6 Reaction rates -- 1.7 Vorticity -- 1.8 Temperature, pressure, and density (equation of state) -- 1.9 Governing equations -- 1.10 Role and impact of global ow/ ame features -- 2 Framework for ame stabilization study: application Includes bibliographical references and index |
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Introduction -- Environmental footprint -- Acoustic footprint -- Economical and technical challenges -- 1 The combustor -- 1 Overall principle of the gas turbine engine -- 1.1 Generalities and overall description -- 1.1.1 Propulsion versus power generation -- Propulsion systems -- Power generation systems -- 1.1.2 Turboprop -- 1.1.3 Turbojet -- 1.1.4 Turbofan -- 1.1.5 Turboshaft and land-based gas turbine -- 1.2 Component/module technology descriptions -- 1.2.1 Intake and fan 1.2.2 Compressor -- 1.2.3 Combustor -- 1.2.4 Turbine -- 1.2.5 Exhaust nozzle -- 1.3 Thermodynamics and nonreacting uid dynamics -- 1.3.1 Thermodynamic formalism -- 1.3.2 Nonreacting uid dynamics formalism -- 1.3.3 Overall cycle and component ef ciencies -- 1.3.4 Components design, challenges, and future trends -- 2 Combustor role, requirements, and environment -- 2.1 Overall view -- 2.2 Design and requirements -- 2.3 Combustor, injector, and swirler designs -- 2.3.1 Gas turbine combustor requirements and combustion modes -- 2.3.2 Combustor physics -- 2.3.3 Combustor design 2.3.4 Design of injector's swirler -- 3 Combustor architectures -- 3.1 Rich-burn quick-quench lean-burn -- 3.2 Lean direct injection -- 3.3 Lean premixed/prevaporized -- 3.4 Low swirl injector -- 3.5 Lean fully premixed -- 4 Operating conditions and ight envelope -- 2 Premixed combustion for combustors -- 1 Mathematical descriptions -- 1.1 Governing equations of reacting ows -- 1.1.1 Equivalence ratio -- 1.1.2 Equilibrium composition -- 1.1.3 Adiabatic ame temperature -- 1.2 G-equation formalism -- 2 Physical-chemical description -- 2.1 Premixed combustion overview 2.2 Swirling ames overview -- 2.3 Acoustic wave- ame interactions -- 2.4 Autoignition -- 2.5 Blowout -- 2.6 Chemical kinetics -- 2.7 Combustion noise -- 2.8 Combustion instability -- 2.9 Flame speed -- 2.10 Flame stretch -- 2.11 Flammability limits -- 2.12 Flashback -- 2.13 Ignition -- 2.14 Pollutant emissions -- 2.15 Turbulent combustion -- 2.16 Turbulent mixing -- 3 Combustion modes -- 3.1 Overview -- 3.2 Prevaporized mode -- 3.3 Partially premixed mode -- 3.4 Strati ed premixed mode -- 3.5 Fully premixed mode -- 4 Effects of operating conditions on premixed combustion and the ame 4.1 Current operating conditions -- 4.2 Fuel, equivalence ratio, and power settings engine matching -- 3 Premixed swirling ame stabilization -- 1 Mechanisms and processes of stabilization -- 1.1 De nitions -- 1.2 Key stabilization mechanisms: local contributors -- 1.3 Local equivalence ratio -- 1.4 Flame stretch -- 1.5 Flame speed versus ow speed -- 1.6 Reaction rates -- 1.7 Vorticity -- 1.8 Temperature, pressure, and density (equation of state) -- 1.9 Governing equations -- 1.10 Role and impact of global ow/ ame features -- 2 Framework for ame stabilization study: application Includes bibliographical references and index |
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Introduction -- Environmental footprint -- Acoustic footprint -- Economical and technical challenges -- 1 The combustor -- 1 Overall principle of the gas turbine engine -- 1.1 Generalities and overall description -- 1.1.1 Propulsion versus power generation -- Propulsion systems -- Power generation systems -- 1.1.2 Turboprop -- 1.1.3 Turbojet -- 1.1.4 Turbofan -- 1.1.5 Turboshaft and land-based gas turbine -- 1.2 Component/module technology descriptions -- 1.2.1 Intake and fan 1.2.2 Compressor -- 1.2.3 Combustor -- 1.2.4 Turbine -- 1.2.5 Exhaust nozzle -- 1.3 Thermodynamics and nonreacting uid dynamics -- 1.3.1 Thermodynamic formalism -- 1.3.2 Nonreacting uid dynamics formalism -- 1.3.3 Overall cycle and component ef ciencies -- 1.3.4 Components design, challenges, and future trends -- 2 Combustor role, requirements, and environment -- 2.1 Overall view -- 2.2 Design and requirements -- 2.3 Combustor, injector, and swirler designs -- 2.3.1 Gas turbine combustor requirements and combustion modes -- 2.3.2 Combustor physics -- 2.3.3 Combustor design 2.3.4 Design of injector's swirler -- 3 Combustor architectures -- 3.1 Rich-burn quick-quench lean-burn -- 3.2 Lean direct injection -- 3.3 Lean premixed/prevaporized -- 3.4 Low swirl injector -- 3.5 Lean fully premixed -- 4 Operating conditions and ight envelope -- 2 Premixed combustion for combustors -- 1 Mathematical descriptions -- 1.1 Governing equations of reacting ows -- 1.1.1 Equivalence ratio -- 1.1.2 Equilibrium composition -- 1.1.3 Adiabatic ame temperature -- 1.2 G-equation formalism -- 2 Physical-chemical description -- 2.1 Premixed combustion overview 2.2 Swirling ames overview -- 2.3 Acoustic wave- ame interactions -- 2.4 Autoignition -- 2.5 Blowout -- 2.6 Chemical kinetics -- 2.7 Combustion noise -- 2.8 Combustion instability -- 2.9 Flame speed -- 2.10 Flame stretch -- 2.11 Flammability limits -- 2.12 Flashback -- 2.13 Ignition -- 2.14 Pollutant emissions -- 2.15 Turbulent combustion -- 2.16 Turbulent mixing -- 3 Combustion modes -- 3.1 Overview -- 3.2 Prevaporized mode -- 3.3 Partially premixed mode -- 3.4 Strati ed premixed mode -- 3.5 Fully premixed mode -- 4 Effects of operating conditions on premixed combustion and the ame 4.1 Current operating conditions -- 4.2 Fuel, equivalence ratio, and power settings engine matching -- 3 Premixed swirling ame stabilization -- 1 Mechanisms and processes of stabilization -- 1.1 De nitions -- 1.2 Key stabilization mechanisms: local contributors -- 1.3 Local equivalence ratio -- 1.4 Flame stretch -- 1.5 Flame speed versus ow speed -- 1.6 Reaction rates -- 1.7 Vorticity -- 1.8 Temperature, pressure, and density (equation of state) -- 1.9 Governing equations -- 1.10 Role and impact of global ow/ ame features -- 2 Framework for ame stabilization study: application Includes bibliographical references and index |
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Mathematical descriptions -- 1.1 Governing equations of reacting ows -- 1.1.1 Equivalence ratio -- 1.1.2 Equilibrium composition -- 1.1.3 Adiabatic ame temperature -- 1.2 G-equation formalism -- 2 Physical-chemical description -- 2.1 Premixed combustion overview</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">2.2 Swirling ames overview -- 2.3 Acoustic wave- ame interactions -- 2.4 Autoignition -- 2.5 Blowout -- 2.6 Chemical kinetics -- 2.7 Combustion noise -- 2.8 Combustion instability -- 2.9 Flame speed -- 2.10 Flame stretch -- 2.11 Flammability limits -- 2.12 Flashback -- 2.13 Ignition -- 2.14 Pollutant emissions -- 2.15 Turbulent combustion -- 2.16 Turbulent mixing -- 3 Combustion modes -- 3.1 Overview -- 3.2 Prevaporized mode -- 3.3 Partially premixed mode -- 3.4 Strati ed premixed mode -- 3.5 Fully premixed mode -- 4 Effects of operating conditions on premixed combustion and the ame</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" 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Kein systematisches Downloaden durch Robots.</subfield><subfield code="k">Zeitlich begrenzte Lizenzierung</subfield><subfield code="y">k</subfield><subfield code="z">13-03-24</subfield></datafield><datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "><subfield code="2">185</subfield><subfield code="1">01</subfield><subfield code="x">3519</subfield><subfield code="b">4514757276</subfield><subfield code="h">OLR-EBS</subfield><subfield code="k">Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.</subfield><subfield code="y">z</subfield><subfield code="z">23-04-24</subfield></datafield><datafield tag="980" ind1=" " ind2=" "><subfield code="2">370</subfield><subfield code="1">01</subfield><subfield code="x">4370</subfield><subfield code="b">4540283251</subfield><subfield code="h">EBS Elsevier</subfield><subfield code="k">Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. 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