Critical Perspectives on Plurilingualism in Deaf Education

Frontmatter -- Contents -- Contributors -- Foreword -- Introduction: Plurilingualism and (In)competence in Deaf Education -- Part 1: Plurilingual Language Planning in Deaf Education -- 1 Four Decades of Sign Bilingual Schools in Sweden: From Acclaimed to Challenged -- 2 Sign Language Planning and Po...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Arbuckle, Shauna [mitwirkender]

Batamula, Christi [mitwirkender]

Cummins, Jim [mitwirkender]

Enns, Charlotte [mitwirkender]

Geus, Mathilde de [mitwirkender]

Holmström, Ingela [mitwirkender]

Lindahl, Camilla [mitwirkender]

Mitchiner, Julie [mitwirkender]

Mugnier, Saskia [mitwirkender]

Oyserman, Joni [mitwirkender]

O’Brien, Dai [mitwirkender]

Priestley, Karen [mitwirkender]

Russell, Debra [mitwirkender]

Schönström, Krister [mitwirkender]

Snoddon, Kristin [mitwirkender]

Snoddon, Kristin [herausgeberIn]

Weber, Joanne C [mitwirkender]

Weber, Joanne [herausgeberIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Blue Ridge Summit, PA: Multilingual Matters ; 2021

Rechteinformationen:

Restricted Access

Schlagwörter:

Deaf, Education

Multilingual communication

Multilingual education

Multilingualism

Sign languages, Braille & other linguistic communication

Teaching of physically disabled students

Bilingualism & multilingualism

LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Sign Language

Umfang:

1 Online-Ressource (272 p)

Beschreibung:

Mode of access: Internet via World Wide Web.

Reproduktion:

[Online-Ausgabe]

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Cover
Cover
Inhaltsverzeichnis

ISBN:

978-1-80041-075-6

DOI / URN:

10.21832/9781800410756

Katalog-ID:

1769565590

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!