The art of useless : fashion, media, and consumer culture in contemporary China

Frontmatter -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- Introduction. The Trouble with Naming: Middle- Class Culture, Petty- Bourgeois Sensibility, and Zhuang -- Chapter One. Dirty Fashion: Ma Ke’s Fashion Exhibit Useless (2007), Jia Zhangke’s Documentary Film Useless (2007), and Cognitive Mapping -- Chapter...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Hui, Calvin [verfasserIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

New York: Columbia University Press ; 2021

Rechteinformationen:

Restricted Access

Schlagwörter:

Konsumentenverhalten / Mode / Kultursektor / China

China / Mittelstand / Kleidung / Verbraucherinteresse / Verbraucherverhalten / Mode / Modebranche / Medien / Film

Schlagwörter:

Middle class in motion pictures

Middle class, China

Consumption (Economics) in motion pictures

Consumption (Economics), China

Documentary films, History and criticism, China

Fashion in motion pictures

Fashion, Social aspects, China

SOCIAL SCIENCE / Media Studies

Umfang:

1 Online-Ressource (xi, 267 Seiten)

Beschreibung:

Mode of access: Internet via World Wide Web.

Weitere Ausgabe:

Erscheint auch als Druck-Ausgabe Hui, Calvin: The art of useless - New York : Columbia University Press, 2021

Reihe:

Global Chinese culture

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Cover

ISBN:

978-0-231-54983-7

DOI / URN:

10.7312/hui-19248

Katalog-ID:

178577882X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!