Paratextualizing games : investigations on the paraphernalia and peripheries of play

Frontmatter -- Table of Contents -- Preface and Acknowledgements -- Paratext . Paraplay -- HISTORIES -- “And You Didn’t Even Look at It!” -- The Cartography of Virtual Empires -- Unboxing AGE OF EMPIRES -- Making Mario -- PERFORMANCES -- Player Agency in Audience Gaming -- Material Culture on Twitch...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Beil, Benjamin - 1980- [herausgeberIn]

Freyermuth, Gundolf S. - 1955- [herausgeberIn]

Schmidt, Hanns Christian [herausgeberIn]

Körperschaften:

Transcript GbR [Verlag]

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Bielefeld: transcript ; 2021

Rechteinformationen:

Open Access

Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International ; CC BY-SA 4.0

Schlagwörter:

Paratext / Computerspiel / Neue Medien / Medienkultur

Schlagwörter:

Video games

SOCIAL SCIENCE / Media Studies

Computer games

Umfang:

1 Online-Ressource (406 p)

Beschreibung:

Mode of access: Internet via World Wide Web.

Reihe:

Studies of digital media culture ; volume 13

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Cover

ISBN:

978-3-8394-5421-3

DOI / URN:

10.1515/9783839454213

Katalog-ID:

1796820466

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!