Kulturtradierung in geisteswissenschaftlichen Fächern : Eine rekonstruktive Studie zu epistemologischen Überzeugungen von Lehrkräften

This study examines the epistemological beliefs of humanities teachers. It aims to describe how they construct knowledge in the humanities and to identify associated forms of cultural transmissions. How do teachers deal with cultural manifestations such as poems or images in their teaching practice?...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rau, Caroline [verfasserIn]

Format:

E-Book

Sprache:

Deutsch

Erschienen:

Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt ; 2020

Rechteinformationen:

Open Access

Creative Commons ; by-nc-sa/4.0

Schlagwörter:

Philosophy & theory of education

History of education

Educational psychology

Philosophy and theory of education

Umfang:

1 Online-Ressource (188 p.)

Reihe:

Studien zur Professionsforschung und Lehrerbildung

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen

ISBN:

978-3-7815-2377-7

978-3-7815-5811-3

Katalog-ID:

1836490860

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!