Instruction grammar : from perception via grammar to action

Bringing together evidence from natural and social sciences, the work introduces the non-reductionist Instruction Grammar programme. Viewed from within the practicalities of the lifeworld, utterances are described as instructions to simulate perceptions and attributions for action. The approach prov...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Kasper, Simon [verfasserIn]

Hochschulschrift:

Zugl.:Marburg,Univ., Diss., 2012

Format:

E-Book

Sprache:

Englisch

Erschienen:

Berlin Boston: De Gruyter Mouton ; 2015

© 2015

Zeitschrift/Reihe:

Trends in linguistics / Studies and monographs - volume 293

Rechteinformationen:

Restricted Access

Schlagwörter:

Sprachkompetenz / Grammatik

Schlagwörter:

Semantics

Sprachkompetenz

Grammatik

LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Grammar & Punctuation

Formangabe:

Hochschulschrift

Systematik:

Umfang:

1 Online-Ressource (XXVII, 530 Seiten)

Weitere Ausgabe:

Erscheint auch als Druck-Ausgabe Kasper, Simon: Instruction Grammar - Berlin [u.a.] : De Gruyter Mouton, 2015

Reihe:

Trends in linguistics ; Studies and monographs ; volume 293

Trends in Linguistics. Studies and Monographs [TiLSM] ; 293

De Gruyter eBook-Paket Linguistik

Links:

Link aufrufen
Volltext
Volltext
Link aufrufen
Cover
Inhaltsverzeichnis
Cover
Cover
Cover

ISBN:

978-3-11-043015-8

978-3-11-043019-6

978-3-11-043016-5

DOI / URN:

10.1515/9783110430158

Katalog-ID:

834651637

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!