Interpreting Pedagogical Acts : Acts 8.26-40 and Narrative Reflexivity as Pedagogy*

This article foregrounds a fact so basic that it often goes unnoticed: stories frequently depict the acts of reading and/or interpreting stories; many narratives are themselves concerned with proper modes of narrative interpretation. I contend that such scenes work rhetorically to inculcate particul...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Dinkler, Michal Beth - 1979- [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

Die Taufe des Äthiopiers / Erzähltechnik / Interpretation / Reflexivität

Schlagwörter:

Acts of the Apostles

Ethiopian eunuch

ancient pedagogy

interpretation

reflexivity

rhetorical narratology

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: New Testament studies - Cambridge [u.a.] : Cambridge Univ. Press, 1954, 63(2017), 3, Seite 411-427

Übergeordnetes Werk:

volume:63 ; year:2017 ; number:3 ; pages:411-427

Links:

Volltext
Volltext

DOI / URN:

10.1017/S0028688517000030

Katalog-ID:

1581977247

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!