Pressures Confronting Islamic Studies Curricula in Kuwait : Perspectives of Curricula Planners on Challenges and Confrontations

This study examines challenges for Kuwaiti Islamic Studies curricula planners, investigating their perspectives regarding interventions in textbooks. It attempts to explore motivation under pressures to change textbooks in Kuwait and determining if such pressures are related to globalization or to i...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Alkandari, Kalthoum [verfasserIn]

Alsuwailan, Zaha [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

Kuwait / Islamische Theologie / Curriculumplanung / Islamwissenschaft

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Religious education - New York, NY [u.a.] : Routledge, Taylor & Francis Group, 1906, 114(2019), 2, Seite 97-109

Übergeordnetes Werk:

volume:114 ; year:2019 ; number:2 ; pages:97-109

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1080/00344087.2018.1537055

Katalog-ID:

1663756112

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!