Estrategias para acceder a los puntos ciegos del dispositivo de sexualidad en los libros de lectura para niños en España y Colombia entre 1900 y 1960 : = Strategies for reaching the blind spots of the dispositive of sexuality in the reading school texts for children in Spain and Colombia from 1900 to 1960

Several strategies of control of child’s environment had as pretext the risks that, it was said, had the early discover of sexuality for the health and the education of the moral character of children. These strategies form part of what Michel Foucault calls the dispositive of sexuality. However, th...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Serrano López, Federico Guillermo [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Spanisch

Erschienen:

2015

Rechteinformationen:

Namensnennung 4.0 International ; CC BY 4.0

Schlagwörter:

Kolumbien / Spanien / Dispositiv / Sexualität / Grundschule / Lesebuch / Schulbuch / Geschichte 1900 - 1960 / Methode

Anmerkung:

Literaturverzeichnis: Seite 158-162

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Espacio, tiempo y educación - Salamanca : FahrenHouse, 2014, 2(2015), 1, Seite 141-162

Übergeordnetes Werk:

volume:2 ; year:2015 ; number:1 ; pages:141-162

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.14516/ete.2015.002.001.008

Katalog-ID:

1733670068

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!