Multiblend JET A-1 in practice: results of an R&D project on synthetic paraffinic kerosenes

The research and demonstration project, DEMO-SPK, a model project under the German Mobility and Fuel Strategy (MFS), investigated the use of renewable kerosene at the Leipzig/Halle airport. Its primary goal was to examine and verify the behavior of blends consisting of several types of renewable ker...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Müller-Langer, Franziska [verfasserIn]

Dögnitz, Niels [verfasserIn]

Marquardt, Christian [verfasserIn]

Zschocke, Alexander [verfasserIn]

Schripp, Tobias - 1980- [verfasserIn]

Oehmichen, Katja - 1977- [verfasserIn]

Majer, Stefan [verfasserIn]

Bullerdiek, Nils [verfasserIn]

Halling, Ann Marlen [verfasserIn]

Posselt, Dietmar [verfasserIn]

Kuchling, Thomas [verfasserIn]

Buse, Joachim [verfasserIn]

Körperschaften:

Technische Universität Hamburg

Technische Universität Hamburg, Institut für Umwelttechnik und Energiewirtschaft

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Rechteinformationen:

Open Access

Namensnennung 4.0 International ; CC BY 4.0

Schlagwörter:

Airport demonstration

Emissions trading

Fuel properties

Sustainability

Sustainable aviation fuel

Anmerkung:

Sonstige Körperschaft: Technische Universität Hamburg

Sonstige Körperschaft: Technische Universität Hamburg, Institut für Umwelttechnik und Energiewirtschaft

Umfang:

Illustrationen, Diagramme

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Chemical engineering & technology - Weinheim : Wiley-VCH Verl.-Ges., 1987, 43(2020), 8, Seite 1514-1521

Übergeordnetes Werk:

volume:43 ; year:2020 ; number:8 ; pages:1514-1521

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

urn:nbn:de:gbv:830-882.0109444

10.15480/882.2984

10.1002/ceat.202000024

Katalog-ID:

1736205307

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!