Data and e-commerce : an economic relationship

In almost all sectors, online services play a much larger role than a few years ago. Data-driven platform models combine an ever greater degree of market power. The associated concentration effect leads to the displacement of medium-sized companies from the market. When looking at the large platform...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Klimek, Libor - 1985- [verfasserIn]

Funta, Rastislav - 1982- [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Rechteinformationen:

Open Access

Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International ; CC BY-NC-ND 4.0

Schlagwörter:

Electronic Commerce / Online-Handel / Geschäftsmodell / Kundendaten / Marktmacht / Netzwerkökonomik

Schlagwörter:

Antitrust

Platforms

E-Commerce

Data

B2C

B2B

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Danube - Brno : Europ. Assoc. Comenius, EACO, 2010, 12(2021), 1 vom: März, Seite 33-44

Übergeordnetes Werk:

volume:12 ; year:2021 ; number:1 ; month:03 ; pages:33-44

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

10.2478/danb-2021-0003

Katalog-ID:

1759069191

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!