From Mars to Venus : alteration of trust and reputation in online shopping

How customers develop purchase intentions in online shopping has been an area of recent interest. In this study, we ask whether males and females leverage trust into and perceived reputation of online retailers differently in reporting purchase intentions. Drawing on the literature on differences in...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Oghazi, Pejvak [verfasserIn]

Karlsson, Stefan [verfasserIn]

Hellström, Daniel [verfasserIn]

Mostaghel, Rana [verfasserIn]

Sattari, Setayesh [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Rechteinformationen:

Open Access

Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International ; CC BY-NC-ND 4.0

Schlagwörter:

Gender

Online purchase

Online retail

Reputation

Trust

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of innovation & knowledge - Amsterdam : Elsevier, 2016, 6(2021), 4 vom: Okt./Dez., Seite 197-202

Übergeordnetes Werk:

volume:6 ; year:2021 ; number:4 ; month:10/12 ; pages:197-202

Links:

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DOI / URN:

10.1016/j.jik.2020.06.002

Katalog-ID:

178017991X

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