Virtue and Vice Attributions in the Business Context: An Experimental Investigation

Recent findings in experimental philosophy have revealed that people attribute intentionality, belief, desire, knowledge, and blame asymmetrically to side-effects depending on whether the agent who produces the side-effect violates or adheres to a norm. Although the original (and still common) test...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Robinson, Brian J. - 1983- [verfasserIn]

Stey, Paul [verfasserIn]

Alfano, Mark [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2013

Schlagwörter:

Virtue

Vice

Side-effect effect

Side-effect

Knobe effect

Attributions

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of business ethics - Dordrecht : Springer, 1982, 113(2013), 4, Seite 649-661

Übergeordnetes Werk:

volume:113 ; year:2013 ; number:4 ; pages:649-661

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Volltext

DOI / URN:

10.1007/s10551-013-1676-4

Katalog-ID:

178564730X

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