Neo-colonial hierarchies of knowledge in marketing : toxic field and illusio

We explore the knowledge production experiences of marketing academics who currently work in countries that have previously colonized their home countries. Building on Bourdieu’s concepts of illusio and the field, we first demonstrate that participants are drawn to the appeal of the academic game wh...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Yalkin, Cagri [verfasserIn]

Özbilgin, Mustafa - 1970- [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

hierarchies of knowledge

neo-colonial relations

illusio

toxic field

postcolonial

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Marketing theory - Thousand Oaks, Calif. [u.a.] : Sage, 2001, 22(2022), 2 vom: Juni, Seite 191-209

Übergeordnetes Werk:

volume:22 ; year:2022 ; number:2 ; month:06 ; pages:191-209

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen

DOI / URN:

10.1177/14705931221075369

Katalog-ID:

1807386503

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!