Social Axioms as Mediators Between Culture-Level and Individual-Level Values

We offer empirical evidence for a new conceptual view on the interdependence of culture-level values and individual value preferences. A study of 291 sojourner students from 56 nationalities tests the hypothesis that social axioms fully mediate the relationship between culture-level and individual v...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Dragolov, Georgi [verfasserIn]

Boehnke, Klaus [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

hierarchic self-interest

culture-level values

social axioms

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Journal of cross-cultural psychology - Thousand Oaks, Calif. [u.a.] : Sage, 1970, 46(2015), 6, Seite 772-788

Übergeordnetes Werk:

volume:46 ; year:2015 ; number:6 ; pages:772-788

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1177/0022022115587027

Katalog-ID:

1809890284

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!