Gadgets in the Gymnasium: Physical Educators’ Use of Digital Technologies | Les gadgets au gymnase : l’utilisation des technologies numériques par les enseignants en éducation physique

This article highlights results from a recent study that investigated Atlantic Canadian physical educators’ adoption and implementation of various digital technologies. Employing a mixed-methods research design (survey participants, n = 206; focus group participants, n = 12), the research intended t...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Daniel Robinson [verfasserIn]

Lynn Randall [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch ; Französisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

physical education

phyiscal educators

pedagogy

digital technology

educational technology

technology use

technology barriers

mixed-methods research

Übergeordnetes Werk:

In: Canadian Journal of Learning and Technology - The Canadian Network for Innovation in Education (CNIE), 2004, 43(2017), 1

Übergeordnetes Werk:

volume:43 ; year:2017 ; number:1

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.21432/T24C82

Katalog-ID:

DOAJ007078641

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!