Open-Book Versus Closed-Book Tests in University Classes: A Field Experiment

The present field study compared open-book testing and closed-book testing in two (parallel) introductory university courses in cognitive psychology. The critical manipulation concerned seven lessons. In these lessons, all students received two to three questions concerning the content of the respec...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Ralf Rummer [verfasserIn]

Judith Schweppe [verfasserIn]

Annett Schwede [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

testing effect

retrieval practice

open-book test

closed-book test

classroom study

Übergeordnetes Werk:

In: Frontiers in Psychology - Frontiers Media S.A., 2010, 10(2019)

Übergeordnetes Werk:

volume:10 ; year:2019

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3389/fpsyg.2019.00463

Katalog-ID:

DOAJ009101543

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!