A New Perspective on the Multidimensionality of Divergent Thinking Tasks

In the presented work, a shift of perspective with respect to the dimensionality of divergent thinking (DT) tasks is introduced moving from the question of multidimensionality across DT scores (i.e., fluency, flexibility, or originality) to the question of multidimensionality within one holistic sco...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Boris Forthmann [verfasserIn]

Paul-Christian Bürkner [verfasserIn]

Carsten Szardenings [verfasserIn]

Mathias Benedek [verfasserIn]

Heinz Holling [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2019

Schlagwörter:

IRTrees

item-response theory

dimensionality

creativity

creative quality

fluency

Übergeordnetes Werk:

In: Frontiers in Psychology - Frontiers Media S.A., 2010, 10(2019)

Übergeordnetes Werk:

volume:10 ; year:2019

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3389/fpsyg.2019.00985

Katalog-ID:

DOAJ011009772

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!