Studying medical communication with video vignettes: a randomized study on how variations in video-vignette introduction format and camera focus influence analogue patients’ engagement

Abstract Background Video vignettes are used to test the effects of physicians’ communication on patient outcomes. Methodological choices in video-vignette development may have far-stretching consequences for participants’ engagement with the video, and thus the ecological validity of this design. T...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Leonie N. C. Visser [verfasserIn]

Nadine Bol [verfasserIn]

Marij A. Hillen [verfasserIn]

Mathilde G. E. Verdam [verfasserIn]

Hanneke C. J. M. de Haes [verfasserIn]

Julia C. M. van Weert [verfasserIn]

Ellen M. A. Smets [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

Patient-provider communication

Video-vignettes design

Analogue patients

Camera viewpoint

Introduction

Engagement

Übergeordnetes Werk:

In: BMC Medical Research Methodology - BMC, 2003, 18(2018), 1, Seite 12

Übergeordnetes Werk:

volume:18 ; year:2018 ; number:1 ; pages:12

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1186/s12874-018-0472-3

Katalog-ID:

DOAJ011058935

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!