The cognitive principles of learning underlying the 5E Model of Instruction

Abstract Over 34 years since its conception, research in educational settings has found evidence for the effectiveness of the 5E Instructional Model. Indeed, several studies have reported evidence of a better conceptual understanding of scientific ideas and models, positive effects on general achiev...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Héctor Ruiz-Martín [verfasserIn]

Rodger W. Bybee [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

5E Model

Cognitive sciences

Constructivism

Conceptual change

Learning theory

Learning sequence

Übergeordnetes Werk:

In: International Journal of STEM Education - SpringerOpen, 2015, 9(2022), 1, Seite 9

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2022 ; number:1 ; pages:9

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1186/s40594-022-00337-z

Katalog-ID:

DOAJ018498914

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!