E-dictionary Use under the Spotlight: Students' Use of Pocket Electronic Dictionaries for Writing

This article reports on the utilisation of pocket electronic dictionaries (PEDs) for writing by learners of English at a Thai university. It aims to enrich the study of dictionary use behaviour by investigating, through the use of combined research methods, exactly what happens when students use PED...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Atipat Boonmoh [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Afrikaans ; Deutsch ; Englisch ; Französisch ; Niederländisch

Erschienen:

2012

Schlagwörter:

dictionary use

pocket electronic dictionary

dictionary consultation

monolingual dictionary

bilingual dictionary

writing

Übergeordnetes Werk:

In: Lexikos - Woordeboek van die Afrikaanse Taal-WAT, 2018, 22(2012), Seite 43-68

Übergeordnetes Werk:

volume:22 ; year:2012 ; pages:43-68

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.5788/22-1-997

Katalog-ID:

DOAJ01987717X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!