Lumbar puncture patient video increases knowledge and reduces uncertainty: An RCT

Abstract Background Patients often perceive a lumbar puncture (LP) as an invasive procedure. We aimed to evaluate the impact of a 3‐minute educational animation‐video explaining the LP procedure, on patients’ knowledge, uncertainty, anxiety, and post‐LP complications. Methods We included 203 newly r...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rosha Babapour Mofrad [verfasserIn]

Agnetha D. Fruijtier [verfasserIn]

Leonie N. C. Visser [verfasserIn]

Nina Hoogland [verfasserIn]

Maisa vanDijk [verfasserIn]

Frederique vanRossum [verfasserIn]

Femke H. Bouwman [verfasserIn]

Ellen M. A. Smets [verfasserIn]

Charlotte E. Teunissen [verfasserIn]

Wiesje M. van derFlier [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

Alzheimer's disease

educational animation‐video

information provision

lumbar puncture

memory clinics

patient education

Übergeordnetes Werk:

In: Alzheimer’s & Dementia: Translational Research & Clinical Interventions - Wiley, 2020, 7(2021), 1, Seite n/a-n/a

Übergeordnetes Werk:

volume:7 ; year:2021 ; number:1 ; pages:n/a-n/a

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1002/trc2.12127

Katalog-ID:

DOAJ020699816

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!