An analytical model for a tandem of two traffic-light intersections under semi-actuated and fixed control

With increasing congestion in urban areas, it is important to characterise existing traffic control policies in terms of their performance and their optimal settings. In this paper, we propose a queueing model for traffic-light networks under fixed and semi-actuated control. In our model, we explici...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

A. Oblakova [verfasserIn]

A. Al Hanbali [verfasserIn]

R.J. Boucherie [verfasserIn]

J.C.W. van Ommeren [verfasserIn]

W.H.M. Zijm [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Queueing model

Fixed control

Semi-actuated control

Übergeordnetes Werk:

In: Transportation Research Interdisciplinary Perspectives - Elsevier, 2020, 16(2022), Seite 100715-

Übergeordnetes Werk:

volume:16 ; year:2022 ; pages:100715-

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1016/j.trip.2022.100715

Katalog-ID:

DOAJ025206354

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!