A new structural model for measuring spatial intelligence

Introduction. The task of studying the structure and dynamics of spatial thinking of schoolchildren and students is relevant for general and educational psychology and private teaching methods. The research goal of the article is to theoretically substantiate, develop and test a structural model for...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

O. A. Chikova [verfasserIn]

V. S. Zolotavin [verfasserIn]

R. V. Kamenev [verfasserIn]

L. A. Maksimova [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch ; Russisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

spatial thinking

spatial knowledge

spatial abilities

spatial skills

spatial perception

spatial representation

spatial imagination

Übergeordnetes Werk:

In: Вестник Мининского университета - Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University, 2018, 9(2021), 4

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2021 ; number:4

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.26795/2307-1281-2021-9-4-9

Katalog-ID:

DOAJ02717400X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!