Une méthodologie d’évaluation d’un dispositif d’aide aux primo-entrants à l’université

Evaluating a support program has become a major concern for French universities. On the one hand because these programs are part of the struggle against massive failure in undergraduate studies, they are considered as an investment; and on the other hand to improve the quality of training. This arti...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Isabelle Bournaud [verfasserIn]

Patrick Pamphile [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Französisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

evaluation de dispositif pédagogique

efficacité pédagogique

efficience

équité pédagogique

perception de maîtrise

primo-entrants

Übergeordnetes Werk:

In: Revue Internationale de Pédagogie de l’Enseignement Supérieur - Association Internationale de Pédagogie Universitaire, 2011, (2022)

Übergeordnetes Werk:

year:2022

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

Katalog-ID:

DOAJ042062594

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!