La coanalyse entre pairs en formation initiale des enseignants : une opportunité d’apprentissages professionnels

The purpose of this exploratory study is to highlight, in the context of initial teacher training, the possible transformations brought by a training environment based on a situation of peer co-analysis, and thus to find out whether it can offer opportunities for professional learning. The approach...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Élisabeth Magendie [verfasserIn]

Magali Boizmault [verfasserIn]

Florence Darnis [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Französisch

Erschienen:

2021

Schlagwörter:

teacher training

training system

co-analysis

peer tutoring

learning

Übergeordnetes Werk:

In: Questions Vives - Université de Provence, 2012, 35(2021)

Übergeordnetes Werk:

volume:35 ; year:2021

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.4000/questionsvives.6515

Katalog-ID:

DOAJ042193605

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!