Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext
ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious educatio...
Ausführliche Beschreibung
Autor*in: |
Zekirija Sejdini [verfasserIn] |
---|
Format: |
E-Artikel |
---|---|
Sprache: |
Deutsch |
Erschienen: |
2015 |
---|
Schlagwörter: |
---|
Übergeordnetes Werk: |
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum - Universität Graz, 2014, 23(2015), Seite 21-28 |
---|---|
Übergeordnetes Werk: |
volume:23 ; year:2015 ; pages:21-28 |
Links: |
---|
Katalog-ID: |
DOAJ043171117 |
---|
LEADER | 01000caa a22002652 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | DOAJ043171117 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230501195226.0 | ||
007 | cr uuu---uuuuu | ||
008 | 230227s2015 xx |||||o 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)DOAJ043171117 | ||
035 | |a (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
050 | 0 | |a L7-991 | |
050 | 0 | |a BL1-50 | |
100 | 0 | |a Zekirija Sejdini |e verfasserin |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
264 | 1 | |c 2015 | |
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a Computermedien |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a Online-Ressource |b cr |2 rdacarrier | ||
520 | |a ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. | ||
650 | 4 | |a Islamic religious education | |
650 | 4 | |a Religious education | |
650 | 4 | |a Islamic theology | |
650 | 4 | |a Islamische Religionspädagogik | |
650 | 4 | |a Religionspädagogik | |
650 | 4 | |a Islamische Theologie | |
653 | 0 | |a Education (General) | |
653 | 0 | |a Religion (General) | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Österreichisches Religionspädagogisches Forum |d Universität Graz, 2014 |g 23(2015), Seite 21-28 |w (DE-627)771277040 |w (DE-600)2738808-6 |x 10181539 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g volume:23 |g year:2015 |g pages:21-28 |
856 | 4 | 0 | |u https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a |z kostenfrei |
856 | 4 | 0 | |u http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 |z kostenfrei |
856 | 4 | 2 | |u https://doaj.org/toc/1018-1539 |y Journal toc |z kostenfrei |
856 | 4 | 2 | |u https://doaj.org/toc/1018-1539 |y Journal toc |z kostenfrei |
912 | |a GBV_USEFLAG_A | ||
912 | |a SYSFLAG_A | ||
912 | |a GBV_DOAJ | ||
912 | |a SSG-OLC-PHA | ||
912 | |a GBV_ILN_11 | ||
912 | |a GBV_ILN_20 | ||
912 | |a GBV_ILN_22 | ||
912 | |a GBV_ILN_24 | ||
912 | |a GBV_ILN_31 | ||
912 | |a GBV_ILN_39 | ||
912 | |a GBV_ILN_40 | ||
912 | |a GBV_ILN_60 | ||
912 | |a GBV_ILN_62 | ||
912 | |a GBV_ILN_63 | ||
912 | |a GBV_ILN_65 | ||
912 | |a GBV_ILN_69 | ||
912 | |a GBV_ILN_70 | ||
912 | |a GBV_ILN_73 | ||
912 | |a GBV_ILN_95 | ||
912 | |a GBV_ILN_110 | ||
912 | |a GBV_ILN_151 | ||
912 | |a GBV_ILN_161 | ||
912 | |a GBV_ILN_191 | ||
912 | |a GBV_ILN_206 | ||
912 | |a GBV_ILN_213 | ||
912 | |a GBV_ILN_230 | ||
912 | |a GBV_ILN_285 | ||
912 | |a GBV_ILN_293 | ||
912 | |a GBV_ILN_602 | ||
912 | |a GBV_ILN_2014 | ||
912 | |a GBV_ILN_4012 | ||
912 | |a GBV_ILN_4037 | ||
912 | |a GBV_ILN_4112 | ||
912 | |a GBV_ILN_4125 | ||
912 | |a GBV_ILN_4126 | ||
912 | |a GBV_ILN_4249 | ||
912 | |a GBV_ILN_4305 | ||
912 | |a GBV_ILN_4306 | ||
912 | |a GBV_ILN_4313 | ||
912 | |a GBV_ILN_4322 | ||
912 | |a GBV_ILN_4323 | ||
912 | |a GBV_ILN_4324 | ||
912 | |a GBV_ILN_4325 | ||
912 | |a GBV_ILN_4367 | ||
912 | |a GBV_ILN_4700 | ||
951 | |a AR | ||
952 | |d 23 |j 2015 |h 21-28 |
author_variant |
z s zs |
---|---|
matchkey_str |
article:10181539:2015----::rnlgnietelgeesbeudeelgebzgnnoelilmshreiinpaoiudeiin |
hierarchy_sort_str |
2015 |
callnumber-subject-code |
L |
publishDate |
2015 |
allfields |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a DE-627 ger DE-627 rakwb ger L7-991 BL1-50 Zekirija Sejdini verfasserin aut Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext 2015 Text txt rdacontent Computermedien c rdamedia Online-Ressource cr rdacarrier ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) In Österreichisches Religionspädagogisches Forum Universität Graz, 2014 23(2015), Seite 21-28 (DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 10181539 nnns volume:23 year:2015 pages:21-28 https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a kostenfrei http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 AR 23 2015 21-28 |
spelling |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a DE-627 ger DE-627 rakwb ger L7-991 BL1-50 Zekirija Sejdini verfasserin aut Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext 2015 Text txt rdacontent Computermedien c rdamedia Online-Ressource cr rdacarrier ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) In Österreichisches Religionspädagogisches Forum Universität Graz, 2014 23(2015), Seite 21-28 (DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 10181539 nnns volume:23 year:2015 pages:21-28 https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a kostenfrei http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 AR 23 2015 21-28 |
allfields_unstemmed |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a DE-627 ger DE-627 rakwb ger L7-991 BL1-50 Zekirija Sejdini verfasserin aut Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext 2015 Text txt rdacontent Computermedien c rdamedia Online-Ressource cr rdacarrier ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) In Österreichisches Religionspädagogisches Forum Universität Graz, 2014 23(2015), Seite 21-28 (DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 10181539 nnns volume:23 year:2015 pages:21-28 https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a kostenfrei http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 AR 23 2015 21-28 |
allfieldsGer |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a DE-627 ger DE-627 rakwb ger L7-991 BL1-50 Zekirija Sejdini verfasserin aut Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext 2015 Text txt rdacontent Computermedien c rdamedia Online-Ressource cr rdacarrier ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) In Österreichisches Religionspädagogisches Forum Universität Graz, 2014 23(2015), Seite 21-28 (DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 10181539 nnns volume:23 year:2015 pages:21-28 https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a kostenfrei http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 AR 23 2015 21-28 |
allfieldsSound |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a DE-627 ger DE-627 rakwb ger L7-991 BL1-50 Zekirija Sejdini verfasserin aut Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext 2015 Text txt rdacontent Computermedien c rdamedia Online-Ressource cr rdacarrier ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) In Österreichisches Religionspädagogisches Forum Universität Graz, 2014 23(2015), Seite 21-28 (DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 10181539 nnns volume:23 year:2015 pages:21-28 https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a kostenfrei http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei https://doaj.org/toc/1018-1539 Journal toc kostenfrei GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 AR 23 2015 21-28 |
language |
German |
source |
In Österreichisches Religionspädagogisches Forum 23(2015), Seite 21-28 volume:23 year:2015 pages:21-28 |
sourceStr |
In Österreichisches Religionspädagogisches Forum 23(2015), Seite 21-28 volume:23 year:2015 pages:21-28 |
format_phy_str_mv |
Article |
institution |
findex.gbv.de |
topic_facet |
Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie Education (General) Religion (General) |
isfreeaccess_bool |
true |
container_title |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum |
authorswithroles_txt_mv |
Zekirija Sejdini @@aut@@ |
publishDateDaySort_date |
2015-01-01T00:00:00Z |
hierarchy_top_id |
771277040 |
id |
DOAJ043171117 |
language_de |
deutsch |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01000caa a22002652 4500</leader><controlfield tag="001">DOAJ043171117</controlfield><controlfield tag="003">DE-627</controlfield><controlfield tag="005">20230501195226.0</controlfield><controlfield tag="007">cr uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">230227s2015 xx |||||o 00| ||ger c</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-627)DOAJ043171117</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-627</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="c">DE-627</subfield><subfield code="e">rakwb</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">L7-991</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">BL1-50</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Zekirija Sejdini</subfield><subfield code="e">verfasserin</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="c">2015</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Computermedien</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Online-Ressource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamic religious education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Religious education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamic theology</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamische Religionspädagogik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Religionspädagogik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamische Theologie</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Education (General)</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Religion (General)</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">In</subfield><subfield code="t">Österreichisches Religionspädagogisches Forum</subfield><subfield code="d">Universität Graz, 2014</subfield><subfield code="g">23(2015), Seite 21-28</subfield><subfield code="w">(DE-627)771277040</subfield><subfield code="w">(DE-600)2738808-6</subfield><subfield code="x">10181539</subfield><subfield code="7">nnns</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="1" ind2="8"><subfield code="g">volume:23</subfield><subfield code="g">year:2015</subfield><subfield code="g">pages:21-28</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">https://doaj.org/toc/1018-1539</subfield><subfield code="y">Journal toc</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">https://doaj.org/toc/1018-1539</subfield><subfield code="y">Journal toc</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_USEFLAG_A</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SYSFLAG_A</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_DOAJ</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SSG-OLC-PHA</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_11</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_20</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_22</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_24</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_31</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_39</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_40</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_60</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_62</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_63</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_65</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_69</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_70</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_73</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_95</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_110</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_151</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_161</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_191</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_206</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_213</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_230</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_285</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_293</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_602</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4012</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4037</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4112</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4125</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4126</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4249</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4305</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4306</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4313</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4322</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4323</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4324</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4325</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4367</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4700</subfield></datafield><datafield tag="951" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">AR</subfield></datafield><datafield tag="952" ind1=" " ind2=" "><subfield code="d">23</subfield><subfield code="j">2015</subfield><subfield code="h">21-28</subfield></datafield></record></collection>
|
callnumber-first |
L - Education |
author |
Zekirija Sejdini |
spellingShingle |
Zekirija Sejdini misc L7-991 misc BL1-50 misc Islamic religious education misc Religious education misc Islamic theology misc Islamische Religionspädagogik misc Religionspädagogik misc Islamische Theologie misc Education (General) misc Religion (General) Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
authorStr |
Zekirija Sejdini |
ppnlink_with_tag_str_mv |
@@773@@(DE-627)771277040 |
format |
electronic Article |
delete_txt_mv |
keep |
author_role |
aut |
collection |
DOAJ |
remote_str |
true |
callnumber-label |
L7-991 |
illustrated |
Not Illustrated |
issn |
10181539 |
topic_title |
L7-991 BL1-50 Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext Islamic religious education Religious education Islamic theology Islamische Religionspädagogik Religionspädagogik Islamische Theologie |
topic |
misc L7-991 misc BL1-50 misc Islamic religious education misc Religious education misc Islamic theology misc Islamische Religionspädagogik misc Religionspädagogik misc Islamische Theologie misc Education (General) misc Religion (General) |
topic_unstemmed |
misc L7-991 misc BL1-50 misc Islamic religious education misc Religious education misc Islamic theology misc Islamische Religionspädagogik misc Religionspädagogik misc Islamische Theologie misc Education (General) misc Religion (General) |
topic_browse |
misc L7-991 misc BL1-50 misc Islamic religious education misc Religious education misc Islamic theology misc Islamische Religionspädagogik misc Religionspädagogik misc Islamische Theologie misc Education (General) misc Religion (General) |
format_facet |
Elektronische Aufsätze Aufsätze Elektronische Ressource |
format_main_str_mv |
Text Zeitschrift/Artikel |
carriertype_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum |
hierarchy_parent_id |
771277040 |
hierarchy_top_title |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum |
isfreeaccess_txt |
true |
familylinks_str_mv |
(DE-627)771277040 (DE-600)2738808-6 |
title |
Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
ctrlnum |
(DE-627)DOAJ043171117 (DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a |
title_full |
Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
author_sort |
Zekirija Sejdini |
journal |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum |
journalStr |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum |
callnumber-first-code |
L |
lang_code |
ger |
isOA_bool |
true |
recordtype |
marc |
publishDateSort |
2015 |
contenttype_str_mv |
txt |
container_start_page |
21 |
author_browse |
Zekirija Sejdini |
container_volume |
23 |
class |
L7-991 BL1-50 |
format_se |
Elektronische Aufsätze |
author-letter |
Zekirija Sejdini |
title_sort |
grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen modells islamischer religionspädagogik und religionsdidaktik im deutschsprachigen kontext |
callnumber |
L7-991 |
title_auth |
Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
abstract |
ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. |
abstractGer |
ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. |
abstract_unstemmed |
ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen. |
collection_details |
GBV_USEFLAG_A SYSFLAG_A GBV_DOAJ SSG-OLC-PHA GBV_ILN_11 GBV_ILN_20 GBV_ILN_22 GBV_ILN_24 GBV_ILN_31 GBV_ILN_39 GBV_ILN_40 GBV_ILN_60 GBV_ILN_62 GBV_ILN_63 GBV_ILN_65 GBV_ILN_69 GBV_ILN_70 GBV_ILN_73 GBV_ILN_95 GBV_ILN_110 GBV_ILN_151 GBV_ILN_161 GBV_ILN_191 GBV_ILN_206 GBV_ILN_213 GBV_ILN_230 GBV_ILN_285 GBV_ILN_293 GBV_ILN_602 GBV_ILN_2014 GBV_ILN_4012 GBV_ILN_4037 GBV_ILN_4112 GBV_ILN_4125 GBV_ILN_4126 GBV_ILN_4249 GBV_ILN_4305 GBV_ILN_4306 GBV_ILN_4313 GBV_ILN_4322 GBV_ILN_4323 GBV_ILN_4324 GBV_ILN_4325 GBV_ILN_4367 GBV_ILN_4700 |
title_short |
Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext |
url |
https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700 https://doaj.org/toc/1018-1539 |
remote_bool |
true |
ppnlink |
771277040 |
callnumber-subject |
L - General Education |
mediatype_str_mv |
c |
isOA_txt |
true |
hochschulschrift_bool |
false |
callnumber-a |
L7-991 |
up_date |
2024-07-03T16:06:13.271Z |
_version_ |
1803574599503314944 |
fullrecord_marcxml |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01000caa a22002652 4500</leader><controlfield tag="001">DOAJ043171117</controlfield><controlfield tag="003">DE-627</controlfield><controlfield tag="005">20230501195226.0</controlfield><controlfield tag="007">cr uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">230227s2015 xx |||||o 00| ||ger c</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-627)DOAJ043171117</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)DOAJ979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-627</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="c">DE-627</subfield><subfield code="e">rakwb</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">L7-991</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">BL1-50</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Zekirija Sejdini</subfield><subfield code="e">verfasserin</subfield><subfield code="4">aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Grundlagen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells islamischer Religionspädagogik und Religionsdidaktik im deutschsprachigen Kontext</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="c">2015</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Computermedien</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Online-Ressource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ENGLISH: Bases of a theologically-sensitive and involved-related model of Islamic religious education theory and religious didactics in the German-speaking context: Influenced by the global political events in recent years increasingly the question of the characteristic of Islamic religious education in European context arises. Answering this question is not easy, because the scientific exploration of the theological and religious education relevant Islamic themes in a European context is in its early stages of development. Based on this fact this article intends to set the possible scope of a theology sensitive and involved related model of Islamic Religious Education on the basis of the „Innsbrucker model of religious education“. GERMAN: Beeinflusst durch die weltweiten politischen Ereignisse stellte sich in den letzten Jahren vermehrt die Frage nach der Eigenart islamischer Religionspädagogik im europäischen Kontext. Die Beantwortung dieser Frage ist nicht leicht, denn die wissenschaftliche Auseinandersetzung mit den theologisch und religionspädagogisch relevanten islamischen Themen im europäischen Kontext befindet sich in ihrer frühen Entwicklungsphase. Ausgehend von dieser Tatsache soll dieser Beitrag in Anlehnung an das „Innsbrucker Modell der Religionspädagogik“ den möglichen Rahmen eines theologiesensiblen und beteiligtenbezogenen Modells der islamischen Religionspädagogik darstellen.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamic religious education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Religious education</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamic theology</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamische Religionspädagogik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Religionspädagogik</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Islamische Theologie</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Education (General)</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Religion (General)</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">In</subfield><subfield code="t">Österreichisches Religionspädagogisches Forum</subfield><subfield code="d">Universität Graz, 2014</subfield><subfield code="g">23(2015), Seite 21-28</subfield><subfield code="w">(DE-627)771277040</subfield><subfield code="w">(DE-600)2738808-6</subfield><subfield code="x">10181539</subfield><subfield code="7">nnns</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="1" ind2="8"><subfield code="g">volume:23</subfield><subfield code="g">year:2015</subfield><subfield code="g">pages:21-28</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doaj.org/article/979fa8ea57ef458a8dcde15008fcf33a</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">http://unipub.uni-graz.at/oerf/periodical/pageview/817700</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">https://doaj.org/toc/1018-1539</subfield><subfield code="y">Journal toc</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="u">https://doaj.org/toc/1018-1539</subfield><subfield code="y">Journal toc</subfield><subfield code="z">kostenfrei</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_USEFLAG_A</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SYSFLAG_A</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_DOAJ</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SSG-OLC-PHA</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_11</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_20</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_22</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_24</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_31</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_39</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_40</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_60</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_62</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_63</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_65</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_69</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_70</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_73</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_95</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_110</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_151</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_161</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_191</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_206</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_213</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_230</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_285</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_293</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_602</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4012</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4037</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4112</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4125</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4126</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4249</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4305</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4306</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4313</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4322</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4323</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4324</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4325</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4367</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV_ILN_4700</subfield></datafield><datafield tag="951" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">AR</subfield></datafield><datafield tag="952" ind1=" " ind2=" "><subfield code="d">23</subfield><subfield code="j">2015</subfield><subfield code="h">21-28</subfield></datafield></record></collection>
|
score |
7.3998413 |