Problem-Based Learning (PBL) in a Grade 11 World History Class: Trials, Tribulations, and Triumphs

Purpose The purpose of this work was to describe and reflect on the worth of the iterative design of a valid teaching method for senior school level social studies classes reliant on PBL methods. Method This descriptive reflection on the implementation of a Problem-Based Learning (PBL) activity invo...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Bruce R. Maxwell [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

problem-based learning

evaluation

constructivist

world history

learning strategist

Übergeordnetes Werk:

In: Journal of Problem-Based Learning - Halla Newcastle Education and Research Center, 2018, 7(2020), 1, Seite 11-20

Übergeordnetes Werk:

volume:7 ; year:2020 ; number:1 ; pages:11-20

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.24313/jpbl.2020.00248

Katalog-ID:

DOAJ044414145

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!