Congenitally blind adults can learn to identify face-shapes via auditory sensory substitution and successfully generalize some of the learned features

Abstract Unlike sighted individuals, congenitally blind individuals have little to no experience with face shapes. Instead, they rely on non-shape cues, such as voices, to perform character identification. The extent to which face-shape perception can be learned in adulthood via a different sensory...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Roni Arbel [verfasserIn]

Benedetta Heimler [verfasserIn]

Amir Amedi [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Übergeordnetes Werk:

In: Scientific Reports - Nature Portfolio, 2011, 12(2022), 1, Seite 14

Übergeordnetes Werk:

volume:12 ; year:2022 ; number:1 ; pages:14

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1038/s41598-022-08187-z

Katalog-ID:

DOAJ047192488

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!