Comparing graphs and text: Effects of complexity and task

Graphs are commonly believed to facilitate users’ compre-hension. We explored the effect of graphs on comprehension compared to text, manipulating content complexity (single bar vs. double bar graphs) and question type (point-locating vs. comparison questions). A total 78 college students viewed gra...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Sunjung Kim [verfasserIn]

Linda J. Lombardino [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2015

Schlagwörter:

graph comprehension

text comprehension

task complexity

eye tracking

Übergeordnetes Werk:

In: Journal of Eye Movement Research - Bern Open Publishing, 2017, 8(2015), 3

Übergeordnetes Werk:

volume:8 ; year:2015 ; number:3

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.16910/jemr.8.3.2

Katalog-ID:

DOAJ055105718

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!