Camera Arriving at the Station: Cinematic Memory as Cultural Memory

This paper explores the modern metropolis as an ironically concrete metaphor for the collective memory and the mourning of cinema’s passing, as it—the “city”—is digitally constructed in two recent, auteur-directed, special effects-driven blockbuster films, Inception and Hugo. The modern city, and ma...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Russell J. A. Kilbourn [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2013

Schlagwörter:

city film

subjectivity

cultural memory

remediation

digital cinema

Übergeordnetes Werk:

In: Societies - MDPI AG, 2012, 3(2013), 3, Seite 316-331

Übergeordnetes Werk:

volume:3 ; year:2013 ; number:3 ; pages:316-331

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3390/soc3030316

Katalog-ID:

DOAJ060943440

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!