Pembelajaran Kontekstual Filosofi Ekonomi Cukup

Abstract: This study is aimed to create a learning scenario that intends to introduce the concept dan principal of Sufficiency Economy Philosophy (SEP) based on Pancasila and article 33 of the constitution of Republic of Indonesia (The UUD 1945) and to construct the value of SEP, Pancasila, and arti...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rizki Listyono Putro [verfasserIn]

Hari Wahyono [verfasserIn]

Mit Witjaksono [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch ; Indonesisch

Erschienen:

2018

Schlagwörter:

learning scenario

contextual learning

sufficiency economy philosophy

skenario pembelajaran

pembelajaran kontekstual

filosofi ekonomi cukup

Übergeordnetes Werk:

In: Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan - Pascasarjana Universitas Negeri Malang, 2017, 3(2018), 7

Übergeordnetes Werk:

volume:3 ; year:2018 ; number:7

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.17977/jptpp.v3i7.11295

Katalog-ID:

DOAJ062106686

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!