Rail fatigue crack propagation in high-speed wheel/rail rolling contact

Abstract To study the wheel/rail rolling contact fatigue of high-speed trains, we obtain the distribution of contact forces between wheel and rail by introducing the strain-rate effect. Based on the finite element simulation, a two-dimensional finite element model is established, and the process of...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Xiaoyu Jiang [verfasserIn]

Xiaotao Li [verfasserIn]

Xu Li [verfasserIn]

Shihao Cao [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

Rolling contact fatigue

Finite element

Crack propagation

Weibull distribution

Übergeordnetes Werk:

In: Journal of Modern Transportation - SpringerOpen, 2016, 25(2017), 3, Seite 178-184

Übergeordnetes Werk:

volume:25 ; year:2017 ; number:3 ; pages:178-184

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DOI / URN:

10.1007/s40534-017-0138-6

Katalog-ID:

DOAJ067328156

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