Reversing the Matthew Principle – Adult Education in the context of low numeracy

Abstract The Matthew Principle was demonstrated for participation in further education, but not for the volume of further education in the context of numeracy. Due to its interdependence with social contexts, numeracy is a relevant predictor of further training behaviour irrespective of educational...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Luise Krejcik [verfasserIn]

Anke Grotlüschen [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Deutsch ; Englisch

Erschienen:

2020

Schlagwörter:

Numeral competences

Matthew effect

Numeracy

Volume of further education

Further training participation

PIAAC

Übergeordnetes Werk:

In: Zeitschrift für Weiterbildungsforschung - Report - SpringerOpen, 2016, 43(2020), 2, Seite 291-312

Übergeordnetes Werk:

volume:43 ; year:2020 ; number:2 ; pages:291-312

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.1007/s40955-020-00154-3

Katalog-ID:

DOAJ069143404

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!