Contextualiser pour faciliter l’accès au sens : focus sur l’enseignement du lexique en FLM, FLS et FLE

This article aims to provide an overview of current trends in vocabulary teaching, and to highlight several initiatives taken by the authors for teaching and/or improving French vocabulary for native learners (L1), and foreigners (French as second or foreign language, L2). After a cross disciplinary...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Catherine David [verfasserIn]

Núria Gala [verfasserIn]

Amélie Leconte [verfasserIn]

Marie-Noëlle Roubaud [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch ; Französisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

lexical meaning

context

vocabulary teaching

lexical resources

teaching strategies

Übergeordnetes Werk:

In: TIPA. Travaux interdisciplinaires sur la parole et le langage - Publications de l’Université de Provence, 2017, 38(2023)

Übergeordnetes Werk:

volume:38 ; year:2023

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.4000/tipa.5022

Katalog-ID:

DOAJ080760708

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!