Parental, Teacher and Peer Effects on the Social Behaviors of Chinese Adolescents: A Structural Equation Modeling Analysis

Adolescent behavior is closely related to academic and long-term personal development, and adolescents are vulnerable to the influences from people around them. This study aimed to analyze the factors and mechanisms that influence the behavior of adolescents. It examines the impact of family, teache...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Chao Huang [verfasserIn]

Cheng Li [verfasserIn]

Fengyi Zhao [verfasserIn]

Jing Zhu [verfasserIn]

Shaokang Wang [verfasserIn]

Jin Yang [verfasserIn]

Guiju Sun [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

adolescent

behavior development

parent

teacher

peer

Übergeordnetes Werk:

In: Brain Sciences - MDPI AG, 2012, 13(2023), 2, p 191

Übergeordnetes Werk:

volume:13 ; year:2023 ; number:2, p 191

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3390/brainsci13020191

Katalog-ID:

DOAJ08099752X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!