An OER framework, heuristic and lens: Tools for understanding lecturers’ adoption of OER

<p<This paper examines three new tools – a framework, an heuristic and a lens – for analysing lecturers’ adoption of OER in higher educational settings. Emerging from research conducted at the universities of Cape Town (UCT), Fort Hare (UFH) and South Africa (UNISA) on why lecturers adopt – or...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Glenda Cox [verfasserIn]

Henry Trotter [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

oer adoption

oer factors

motivation

oer readiness

institutional culture

Übergeordnetes Werk:

In: Open Praxis - International Council for Open and Distance Education (ICDE), 2013, 9(2017), 2, Seite 151-171

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2017 ; number:2 ; pages:151-171

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.5944/openpraxis.9.2.571

Katalog-ID:

DOAJ081082312

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!