L’étude de controverses pour une connaissance des pratiques et des institutions de recherches technoscientifiques

Socio-technical controversies can be an object of learning about democracy and a way to foster empowerment of students, through confrontation with a diversity of points of view. It is a question of developing among young people, from the identification of the actors of the controversy and a work on...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Virginie Albe [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Französisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

Science-Technology-Society

Technoscience

Controversies

controversies

awareness

critical pedagogy

Übergeordnetes Werk:

In: Questions Vives - Université de Provence, 2012, 37(2022)

Übergeordnetes Werk:

volume:37 ; year:2022

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc
Journal toc

DOI / URN:

10.4000/questionsvives.6590

Katalog-ID:

DOAJ082702292

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!