An Integrated Achievement and Mentoring (iAM) Model to Promote STEM Student Retention and Success

The Integrated Achievement and Mentoring (iAM) Program responds to the challenge of STEM student retention. The iAM Program provides access to the hidden curriculum (the unwritten, implicit skills critical for academic success) and uses legitimate peripheral participation to structure resources. Thr...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Jessica Santangelo [verfasserIn]

Rosebud Elijah [verfasserIn]

Lisa Filippi [verfasserIn]

Behailu Mammo [verfasserIn]

Emily Mundorff [verfasserIn]

Kristin Weingartner [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

retention

STEM

iAM Program

diverse

legitimate peripheral participation

inclusivity

Übergeordnetes Werk:

In: Education Sciences - MDPI AG, 2012, 12(2022), 12, p 843

Übergeordnetes Werk:

volume:12 ; year:2022 ; number:12, p 843

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3390/educsci12120843

Katalog-ID:

DOAJ083189386

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!