Virtual reality technology enhances the cognitive and social communication of children with autism spectrum disorder

ObjectiveWe aimed to explore the impact of using virtual reality technology to intervene in and encourage the developmental behavior areas of cognition, imitation, and social interaction in children with autism spectrum disorder.MethodsForty-four children with autism spectrum disorder were divided r...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Junqiang Zhao [verfasserIn]

Xinxin Zhang [verfasserIn]

Yi Lu [verfasserIn]

Xingyang Wu [verfasserIn]

Fujun Zhou [verfasserIn]

Shichang Yang [verfasserIn]

Luping Wang [verfasserIn]

Xiaoyan Wu [verfasserIn]

Fangrong Fei [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2022

Schlagwörter:

autism spectrum disorder

virtual reality

cognition

social communication

developmental ability

nursing information

Übergeordnetes Werk:

In: Frontiers in Public Health - Frontiers Media S.A., 2013, 10(2022)

Übergeordnetes Werk:

volume:10 ; year:2022

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3389/fpubh.2022.1029392

Katalog-ID:

DOAJ084510099

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!