Engineering Students Education in Sustainability: The Moderating Role of Emotional Intelligence

In the context of a lack of quantitative research approaching an engineering education in sustainability, this cross-sectional study aims to investigate whether efforts to promote sustainability education contribute to shaping the beliefs, attitudes, and intentions towards sustainability in a sample...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Teresa Nogueira [verfasserIn]

Rui Castro [verfasserIn]

José Magano [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

sustainability

emotional intelligence

beliefs

attitude

intention

engineering students

Übergeordnetes Werk:

In: Sustainability - MDPI AG, 2009, 15(2023), 6, p 5389

Übergeordnetes Werk:

volume:15 ; year:2023 ; number:6, p 5389

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.3390/su15065389

Katalog-ID:

DOAJ087230615

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!