Maths anxiety and subjective perception of control, value and success expectancy in mathematics

Mathematics anxiety (MA) is an academic anxiety related to doing, learning and testing mathematics. MA can negatively affect mathematics performance, motivation and maths-heavy science and technology-related career choices. Previous data suggest that subjective perceptions and interpretations of stu...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Denes Szucs [verfasserIn]

Enrico Toffalini [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

maths anxiety (ma)

expectancy-value theory

control-value theory

subjective factors

value of mathematics

motivation

Übergeordnetes Werk:

In: Royal Society Open Science - The Royal Society, 2015, 10(2023), 11

Übergeordnetes Werk:

volume:10 ; year:2023 ; number:11

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1098/rsos.231000

Katalog-ID:

DOAJ097887366

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!