Analysis market outlet choice of smallholder chickpea producers in Northwest part of Ethiopia

AbstractChickpea is a popular food in Ethiopia and is an important source of income for many smallholder farmers. In order to promote chickpea cultivation and make it more economically viable, it is necessary to determine which markets are most suitable. Among the econometric models, the multivariat...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Chernet Worku [verfasserIn]

Marelign Adugna [verfasserIn]

Essa Chanie Mussa [verfasserIn]

Mulat Mengstu [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

chickpea

multivariate probit

market outlet choice

market participant

Übergeordnetes Werk:

In: Cogent Food & Agriculture - Taylor & Francis Group, 2015, 9(2023), 2

Übergeordnetes Werk:

volume:9 ; year:2023 ; number:2

Links:

Link aufrufen
Link aufrufen
Link aufrufen
Journal toc

DOI / URN:

10.1080/23311932.2023.2285226

Katalog-ID:

DOAJ100794335

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!