Slotting allowances and retail product variety under oligopoly

Slotting fees are lump-sum charges paid by manufacturers to retailers for shelf space. In this letter we examine the strategic effect of slotting allowances on product variety. In a spatial model where consumers each have unit demand for their preferred product variant and retailers jointly select p...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Hamilton, Stephen [verfasserIn]

Innes, Robert

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2017

Schlagwörter:

D43

L14

L13

Umfang:

3

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Syndrome des antiphospholipides primaire familial : à propos de quatre cas - Fourcade, G. ELSEVIER, 2019, Amsterdam [u.a.]

Übergeordnetes Werk:

volume:158 ; year:2017 ; pages:34-36 ; extent:3

Links:

Volltext

DOI / URN:

10.1016/j.econlet.2017.06.033

Katalog-ID:

ELV025081772

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