The managerial relevance of marketing science: Properties and genesis

Part of marketing academia’s mandate is to generate findings that improve management practice. Managerial relevance plays a key role in this mandate as it describes a research project’s potential to influence managerial decision-making and thinking. Therefore, it is crucial to understand what makes...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Schauerte, Nico [verfasserIn]

Becker, Maren [verfasserIn]

Imschloss, Monika [verfasserIn]

Wichmann, Julian R.K. [verfasserIn]

Reinartz, Werner J. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Sprache:

Englisch

Erschienen:

2023

Schlagwörter:

Managerial relevance

Research–practice gap

Research properties and genesis

Marketing science value chain

Computational grounded theory

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: International journal of research in marketing - Amsterdam : Elsevier, 1984, 40, Seite 801-822

Übergeordnetes Werk:

volume:40 ; pages:801-822

DOI / URN:

10.1016/j.ijresmar.2023.08.001

Katalog-ID:

ELV065743466

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