Looking back: A study of (ad-hoc) family interpreters

Child-brokering (MediAzioni 2010) lies on the continuum of ad-hoc translation/interpreting. Using various field-specific lenses, from educational linguistics, cognitive psychology, developmental psychology, communication, and translation/interpreting studies, the case of bilingual youngsters and chi...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Angelelli, Claudia Viviana [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Erschienen:

De Gruyter Mouton ; 2016

Schlagwörter:

language brokering

academic achievement

conflicting role

ad-hoc interpreters

Umfang:

27

Reproduktion:

Walter de Gruyter Online Zeitschriften

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: European journal of applied linguistics - Berlin : de Gruyter, 2013, 4(2016), 1 vom: 16. Jan., Seite 5-31

Übergeordnetes Werk:

volume:4 ; year:2016 ; number:1 ; day:16 ; month:01 ; pages:5-31 ; extent:27

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1515/eujal-2015-0029

Katalog-ID:

NLEJ247989282

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!