How (not) to be rude: Facilitatingthe acquisition of L2 (im)politeness

This article argues for frequent targeted teaching of relational language use or (im)politeness in the L2 classroom. The approach presented here draws on authentic data in the target language and in the language of instruction, which are readily available online. It encourages the learner to make us...
Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Autor*in:

Rieger, Caroline L. [verfasserIn]

Format:

E-Artikel

Erschienen:

De Gruyter ; 2018

Schlagwörter:

L2 politeness teaching

L2 impoliteness teaching

L2 pragmatics

intercultural interaction

relational work

German

Umfang:

41

Reproduktion:

Walter de Gruyter Online Zeitschriften

Übergeordnetes Werk:

Enthalten in: Intercultural pragmatics - Berlin : de Gruyter, 2004, 15(2018), 5 vom: 30. Nov., Seite 651-691

Übergeordnetes Werk:

volume:15 ; year:2018 ; number:5 ; day:30 ; month:11 ; pages:651-691 ; extent:41

Links:

Link aufrufen

DOI / URN:

10.1515/ip-2018-0023

Katalog-ID:

NLEJ24803412X

Nicht das Richtige dabei?

Schreiben Sie uns!